IOAN MIREA
Poet, artist plastic, născut la 1 Februarie 1910 în Răsucenii de Jos (Vlașca). Studii: Diplomat în "filozofia metafizică
" la Roma, doctorand în medicină la București. Debutează în 1930 la revista Crai Nou din Cernăuți cu versuri. Co-fondator și co-editor al revistei Rod. Colaborări active la revistele: Meșterul Manole, Sfarmă Piatră, Game, Litoral și altele. A iscălit și cu pseudonimele de: Mihail Rezalie și I. M. În februarie 1938 și-a inaugurat prima mare expoziție de pictura la sala Mozart din București, expoziție care s-a bucurat de un succes enorm.Comandant Legionar, purtător al distincției supreme "Crucea Albă". După
ocuparea țării de către comuniști s-a refugiat în occident, stabilindu-se în Franța. Sculptor de mare originalitate, Ioan Mirea "a fost un polivalent de măreață aprindere metafizică și calități alese. Avea în el ceva din emotivitatea artistică și din receptivitatea intelectuală a Renașterii. În el se zbătea continuu umanul, finețea realizărilor și suplețea gândirii..." (Faust Brădescu în LIBERTATEA, New York, Anul VII, Nr. 63, Noiembrie 1987, pag. 1-2).Premii obți
nute:Premiul pentru sculptură la Salonul Național de toamnă din Issoudun;
Marele Premiu pentru sculptură și arhitectură al Salonului Internațional de Artă Contemporană de la Rouérque;
Marele Premiu de sculptură simbolistă decernat de Salonul Internațional de Artă "Les Mâitres de Notre Temps" ș.a.
A colaborat la numeroase publicații legionare din
exil, printre care: Vestitorii, Carpații, Căminul, Drum, Libertatea (Madrid), Cetatea Luminii, Dacia, Rânduiala și altele. Fondator în 1977 și director al revistei de sinteză naționalistă Discursul Contemporan (Paris), care s-a bucurat de un mare prestigiu în lumea exilului. A ilustrat numeroase lucrări apărute în exil, atât ale autorilor români, cat și ale celor străini. S-a stins din viață în anul 1987.
OPERA:
Dus cu morții
(poem). Editura Librăriei "Pavel Suru", București, 1939;
Calea Pietrelor (
versuri, ediție definitivă). Editura "Drum", Tipografia "Artes Graficas Benzal", Madrid, 1972.